december på ljungskile


Nu har jag kommit på varför jag känner mig så deppig och o-julstämnig. Det är förstås delvis på grund av operan - den har ju gjort att det inte hinns med en enda julkonsert, man brukar ju göra och höra tusen. Och lite är det väl vädret. Men framför allt är det för att jag saknar Ljungskile. Jag saknar december på Ljungskile. Så. Himla. Mycket. Jag saknar alla vännerna. Frostiga promenader med Åse eller Viktor. Julrep och utflykter med Joel & Spogardh. Luciagigen på Kielfärjan och kortspel till långt in på natten. Jag saknar allt mys och all musik! Jag saknar det här:


Men. Nu har jag i alla fall snart jullov. Två föreställningar kvar - och det är föreställningar när mina närmaste ska komma och kolla, det gör mig glad - ett seminarium på måndag och sen. Sen är det jullov. Jag hoppas på jullovet. Och ikväll kommer Viktor!

No comments :

Post a Comment