god jul!



Kära vänner! Jag skulle vilja föra vidare traditionen från förra året med att önska er god jul genom musik. Det är trots allt det bästa jag vet. I år har jag dock inte spelat in några nya jullåtar, så jag letade igenom katalogerna efter den här dängan från förra årets julkonsert på Ljungskile. Det är inspelat live på en vanlig Zoom, så ljudkvaliteten är som den är, men jag hoppas ni håller till godo ändå. Spelar gör Sväng Framåt, alltså Adrian Åsling Sellius saxofon, Hampus Eiderström Swahn gitarr, Marcus Fenn bas, Viktor Kannisto trumset och så Kristin Ladström sång, förstås. Kanske också bör nämna att om du är julmusikspuritan och/ eller inte gillar jazz så är det här nog inget för dig. :)

Varsågoda: När det lider mot jul i ett arrangemang av mig och Marcus. Jag önskar er alla en välsignad och god jul!

***

Dear friends! I would like to keep up the tradition from last year and wish you a merry Christmas with music. It's the best part of my life after all. This year I haven't recorded any new christmas songs though, so I searched my archives from this song from last year's Christmas concert at Ljungskile. It's recorded live with an ordinary Zoom, so the quality isn't great, but I hope it will do. Played by Sväng Framåt, meaning Adrian Åsling Sellius saxophone, Hampus Eiderström Swahn guitar, Marcus Fenn bass, Viktor Kannisto drums and of course Kristin Ladström voice. Perhaps I should add that if you are a Christmas music purist and/ or dislike jazz, this might not be for you. :)

Here you go: När det lider mot jul (a Swedish Christmas song) in an arrangement by me and Marcus. I wish you all a very blessed and merry Christmas!


No comments :

Post a Comment