att vara i skogen


Förra helgen var jag i skogen. Det var UNDERBART. Någon frågade på facebook var vi var och vad vi gjorde; svaret blev: "Vi var i skogen någonstans (kanske Gunnilse?) och det vi gjorde var att vara i skogen." Precis så. Att vara i skogen, för att vara i skogen. Såhär såg det ut:


De andra var ute hela helgen, men jag anslöt på lördagen efter lunch, eftersom jag hade kammarkörskonsert och fest kvällen innan. Jag dök upp lagom till sjukvårdsövningen. Bra!


Vintage!


Sen gick vi.


Jag lärde mig gå efter kompass. Egentligen heltokigt att jag inte kunde det sedan innan med tanke på hur mycket jag är ute och vandrar, och hur lätt det är. Men nu kan jag!


Jag blev lycklig redan av att vara ute och gå. Det var så varmt och ljust och allting luktade så gott och jag var så hemma i det.


Frampå eftermiddagen kom vi fram till sjön där vi skulle slå läger. Men först badade vi. Helt klart första gången jag badat i april och det var helt himla underbart. Inga bilder på badandet dock av naturliga skäl (pun intended). :)


Sedan satte några upp tält


och några satte upp vindskydd


och sågade ved


och lagade mat


och diskade.


Och sedan åt vi.


Och hade det bara så himla mysigt resten av kvällen.


En bild på en Kristin som trivs.

No comments :

Post a Comment