en vecka i livet


En alldeles vanlig vecka i livet, nämligen den förra:


Tisdag | På färjan hem från jobbet.


Senare (ganska mycket senare): Oklart varför Anna har tamponger som horn.


Onsdag | Förmiddagsrepar med världens finaste pianist, Jonathan. Somliga är ju så fotogeniska att det är löjligt.


Torsdag | Utsikt från ett av mina andra jobb. Har ju fortfarande Härlanda i hjärtat och skulle gärna flytta tillbaka hit om jag kunde.


Fredag | Morgonpromenerar till Johans jobb och hämtar upp lånesovsäck inför helgens begivenheter.


På kvällen har vi konsert med kammarkören och det går så himla, himla bra. Vi är verkligen på topp. Vilket ju passar bra eftersom vi alldeles precis just nu när det här blogginlägget dyker upp är i Italien och sjunger. :)


Lördag | Ut i skogen!


Jag badar i denna sjö! Och har det underbart i största allmänhet. Ni får se mer sen.


Söndag | Eftermiddagsrep med mitt älsklingsgäng. Det är ett ganska kokt gäng idag: Malin har haft spelning till halv fem på natten, Fredrik till tre, Per är redan på dagens tredje rep, Anna är läkare, och jag har sovit i vindskydd (svårt att säga vem som lever hårdast liv :)). Men vi spelar fint ändå.


Kväll hos Anna; vi går igenom programmet för resan och gläds i förskott, en av våra specialiteter.


Kvällsfika, och så måndagens frukost.


När vi går och lägger oss härmar Anna mig så perfekt att det känns som att titta i en spegel. "Nu är du inte så tidsoptimistisk, men imorgon kommer du vara det! När du gör såhär med täcket och säger 'Jag viiiil inte gå uuuupp!'". Jag skrattade länge åt hur mycket hon såg ut precis som jag känner mig när jag gör just sådär med täcket. :) I veckan var det för övrigt en som trodde att jag var kär i Anna, det tyckte jag var så himla komiskt och fint!


Måndag | Premiärrepar med det finfina storbandet jag vickar i, Göteborg Big Group. Det är klurigt och jag har så vansinnigt roligt hela tiden.


Tisdag | Färjan, igen.

Duke Ellington | Jump for Joy

No comments :

Post a Comment