verona dag 5



På morgonen var vi på mässa i klosterkyrkan därhemma (då fotade jag inte pga var upptagen med att försöka gissa vad det var som pågick). Sedan tog jag en promenad själv, eftersom jag ju behöver sånt.


Sen åkte vi till en annan liten stad som hette Quistello och tittade runt i en kyrka.


Ut i solen. Sedan hade vi konsert i en sorts teatersalong med brutalt stum akustik och inga direkt fotogeniska scenerier. Vid det här laget var jag rätt krasslig i halsen och tog mig igenom konserten mimandes, sånär som på några höga toner jag skulle smälla till på vissa ställen.


En hord svenskar drar vilset runt på stan och letar. Fattade aldrig vad det var vi letade efter, men vi hamnade där till slut.


Vi blev bjudna på fyrarätters middag i ett tält (?) på någon sorts ost- och vinmässa (?). Den vegetariska maten var duglig! Jag åt alla ostar utom de mögliga!


Bredvid mig vid bordet hade jag denna fantastiska man, Gabriel. Vi inledde ett samtal som var så intressant och givande att vi fortsatte hela bussresan tillbaka till Verona. Älskar sånt.


Om det blev manskör? Ja det blev det.

No comments :

Post a Comment