en vecka i sverige



Sent i juli var jag hemma i Sverige en dryg vecka. Jag hade två bröllop inbokade och passade på att träffa så många av mina finaste som jag bara hann. Såhär såg det ut:



När jag kom hem från flygplatsen pågick det vilt syende inför Medeltidsveckan (jag ska ju inte åka i år på grund av England, vilket jag inte ångrar men sörjer litegrann. Men såhär har det sett ut tidigare år med det här tokgängen) hemma i mitt vardagsrum, som ju är Trevliga Trions högkvarter. Det är fint att få komma hem till.


Min badabstinens var som ni förstår stor efter en månad i England, så vi begav oss kvickt mot närmaste sjö och badade i regnet. (Det är inte sådär grunt egentligen. De sitter på en sten. :))



Jag hade turen att vara i stan samtidigt som Maria, som jag inte träffat på ett helt år! Det var en himla fin stund jag fick tillbringa i hennes sällskap.


God lunch åt vi också.


En eftermiddag gick jag ut på långpromenad med Tove. Vi hade siktet inställt på Delsjön, men vi tog en av de långa och vackrare vägarna dit - jag har ju vuxit upp i området och dessutom tagit många långa morgonpromenader när jag bodde där på senare år, så jag hittar bra.




Kan faktiskt inte komma på ett bättre sätt att tillbringa en sen fredagseftermiddag än med promenad + bad + pizza på stranden + såhär fint sällskap.


Och så åt jag söndagsmiddag med Anna. Tid med henne är som guld.




Hon posar liksom inte ens - jag bara tog upp kameran och knäppte och den första bilden blev denna. Hon ser ut såhär! Det är nästan obegripligt hur snygga vänner jag har faktiskt.


Tove fyllde 30! Vi hade överraskningsfest i en stuga, men den festen får ett eget inlägg snart.


Kvällen innan jag åkte tillbaka till England tyckte jag att det nog var baddags igen.



Och det var det fler som tyckte (Sebastian var också med men fastnade inte på bild).


Skymningsdopp, och vattnet var ljumt, nästan varmt, och underbart att simma i. Ingenting går upp mot det.


Samma morgon som jag åkte klämde jag in frukost med denna nu ständigt trötta, men lika fina som vanligt, småbarnsförälder. :)

Allt som allt hann jag med så himla mycket fint medan jag var hemma. Det var en värdefull vecka, och jag är glad åt den; det var så gott att få ladda batterierna tillsammans med några av mina finaste. (Bröllop nämnde jag ju två stycken också, men de kommer senare som ni förstår.)

Steget | Såna som du

No comments :

Post a Comment