en sommarfredag på hösten



Fredagar är min bästa dag, för de är frilans- och fritidsdag! (Precis som onsdagar och lördagar och söndagar som också är mina bästa dagar.) Denna fredag, som ägde rum för precis en vecka sedan, bestämde jag mig för noll frilans, allt fritid. Mycket bra beslut. Först morgonpromenerade jag och hälsade på hästarna. (Jag saknar Vasastan ibland, men det fanns ingen skog och inga hästar i Vasastan. Härlanda ftw!)



När jag kom hem ville jag äta frukost på balkongen, men först fick jag skura balkongmöblerna. Det hade nog inte de vi hyr av gjort på ett tag, för det blev äckligt vatten. Sen fick jag äta frukost som belöning.


Lugnet före skivstångspasset! Jag hade träningsvärk i tre dagar sen och det trots att jag, som bilden visar, lyfter exakt 3,75 kg på varje sida. Ha! Ibland när jag blir deppig för att jag är i så dålig form tänker jag på att någon ju måste vara klenast på passet, och det är ok att det är jag, eftersom det inte hindrar mig från att gå dit. Lite som på högstadiet när jag hade massa finnar vilket ju var tråkigt, då tänkte jag "tur i alla fall att det är jag som har massa finnar och inte någon som skulle må mycket sämre över det än var jag gör". Och sen när passet börjar är det så gött så då glömmer jag att jag är klen!


Efter strech och dusch och bastu promenerade jag ned genom staden ...


... och landade på Saluhallen för en portion linssoppa med vitlök till lunch. Bästa snabbmaten i stan och en favorit sedan jag var typ femton.


Svängde förbi På kanelen och köpte med mig fika till senare.



Utanför Trädgårdsföreningen träffade jag på de här filurerna, oberoende av varandra! Det var kul! Jag har inte träffat någon av dem på länge. Julia bjöd in till grillning på kvällen på stående fot. Det sa jag ja tack till!


Sedan tillbringade jag eftermiddagen i Trädgårdsföreningen, liksom resten av stan. Denna märkliga indiansommar! Jag kan inte minnas något liknande. Hösten gör det så fuktigt i luften och samtidigt är det så soligt och varmt.




Denna överdådiga prakt!




När jag tröttnat (för en stund) på att fånga Pokémon i solen satte jag mig i skuggan med min bok och min medköpta lakrits- och chokladruta. Så så gott.


Är så glad att det kan vara höst i luften och samtidigt denna mjuka värme och färgprakt samtidigt. Vilken otrolig lyx.


Frampå eftermiddagen åkte jag hem lagom för att vinka av detta extremt fina exemplar av man, som skulle på sin nollbal på Chalmers. <3


Själv åkte jag vidare till Krokslätt där det blev grillning med kollektivet, som ju utlovats av Julia tidigare under eftermiddagen.


Mästergrillaren Åse, beredd med gaffeln i högsta hugg. :)



Sedan blev det ändå lite höstligt kyligt frampå kvällen, så då gick vi in och pratade strunt och gosade med hundvalp i några timmar till. Jag är så förtjust i spontana kvällar (och så glad åt inbjudan såklart). Hurra för den här fina dagen!

Justin Timberlake | Can't Stop the Feeling

No comments :

Post a Comment