vaccin, septemberbad och jazzdans



Roligt att fota en hel dag tycker jag! Särskilt när det är mina nyligen nämnda frilans- och fritidsdagar, som är lite jobb och lite ledigt hela tiden. (Jag vet att det funkar jättedåligt för andra att inte ha fasta arbetstider och att folk blir utbrända av det och så, men jag blir jätteglad och utvilad av att kunna jobba när jag vill och sedan gå ut på promenad istället, och sedan jobba lite till och sedan fika med någon och sedan jobba halva natten om jag vill och ingenting nästa dag.) Så jag gjorde det igen.


I onsdags, för precis en vecka sedan, gick jag upp alldeles för tidigt, för att åka till stan och ha frukostmöte.


Utanför Brogyllen stod den här filuren och skrev ett meddelande i tråden och undrade var alla var. :)




Men efter bara en liten stund hade vi samlats och hade möte. Det var så sommarvarmt att vi kunde sitta ute utan jacka och ha frukostmöte, mitt i september. Vilken märklig indiansommar vi har haft!


Efteråt promenerade jag en sväng i Trädgårdsföreningen innan jag åkte hem.



För där är det så fint, och den platsen är en av de jag saknar med att bo i Vasastan; att det inte är nästgårds längre.

När jag kom hem ägnade jag några timmar åt allmänt jox och fix; lite kör-administration och deltagarlistor och sortering av noter och papper och sånt


och så bloggade jag


och lagade matlådor (linssoppa - min go to solution i alla lägen eftersom det är den enda maträtt jag kan laga)


och satt i sängen i mjukisbyxor och hade telefonmöte med en av mina många chefer (vilket är ett mycket bra sätt att ha möte på enligt mig). (Bland annat har jag fått för lite lön i augusti på grund av att förlängningen av mitt avtal inte har hamnat på rätt ställe, så nej, att vara deltidsanställd och dessutom vikarie på vissa ställen har vissa nackdelar, även om fördelarna än så länge överväger.)


Sen tog jag vagnen till Östra sjukhuset för att vaccinera mig. Jag tog ju en drös med olika vaccin innan Senegalresan, och nu var det dags att fylla på med en tredje spruta mot hepatit så att jag får skydd i tokmånga år. Lika bra tyckte jag som gillar att resa.


Jag bestämde mig för att promenera hem därifrån.


Och gick förbi badplatsen


och det var ju varmt och härligt


så jag tog ett eftermiddagsdopp och satt i solen på bryggan och torkade. Alltså <3


När jag kom hem dök Johan upp för att äta middag och fixa med mitt backupsystem (som han har byggt och som jag har varit utan under sommaren när jag varit mindre bofast än annars, vilket förstås gjort mig vansinnigt nervös över att bli av med något. Jag kan inte förstå hur folk kan leva utan backup. Usch! Ihopkopplat med det, på datorn som ligger bakom soffan, finns också hela mitt fotoarkiv. Så om du tillhör den grupp personer som under sommaren bett mig skicka ett eller annat foto, nu går det bra att påminna, för nu kommer jag snart åt alltihop igen! (Via mail gärna, så att jag har alla sådana förfrågningar på samma ställe. I perioder är det någon som hör av sig varje dag och vill att jag ska skicka den eller den bilden som jag tagit av dem någon gång för fem år sedan och även om jag gärna hjälper till så blir det lite mycket ibland att komma ihåg allt, särskilt när frågan kommer på sms eller facebook eller muntligt eller jag vet inte allt.)).


Senare på kvällen åkte jag på danskurs. Jag går en solojazzkurs nu på onsdagkvällarna som är så hiiiimla grym och än en gång är jag så överlycklig att jag lyckades få en vardagkväll jobbfri denna höst, så att jag kan göra sådant här. Det är sångpedagogslycka det, att inte behöva jobba varenda vardagkväll.


När jag kom hem satt den här sötnosen och joxade med Chalmersgrejer i vårt stökiga vardagsrum (jag ska snaaaart ta tag i att sortera in allt det sista, allt det där som liksom blev kvar när det viktigaste hade packats upp och som jag inte ids greja med ... riktigt än).


Ganska snart blev det läggdags på Birkagatan. Godnatt!

No comments :

Post a Comment