jack and jill



Inte lika roligt som att dansa men ganska roligt är det ju att fota dans! Häromsistens var det Jack and Jill-tävling på en tedans (Jack and Jill är ett tävlingsformat där man lottas ihop med olika danspartners - ofta tre i uttagningen och en i finalen - istället för att anmäla sig som ett par). Jag passade på att fota allas fina uttryck.















Överlag är det bara så himla himla roligt med dansen just nu! Jag har ju skiftat så att jag har bättre tid att dansa den här terminen. Hurra! Det går bättre och bättre att dansa också, jag behöver bara ta tag i att ta lite privatlektioner så att jag kan utveckla en del grejer som har stått still på senare. Läskigt och kul!

En vän till mig sammanfattade:
- Ok, så du har bett din chef att få jobba en timme mindre på måndagar för att hinna i bättre tid till måndagsdansen?
- Japp.
- Och du har flyttat en arbetsdag helt och hållet för att kunna få en kväll ledig i veckan så att du kan gå danskurs den kvällen?
- Japp.
- Så man kan säga att du lägger ditt arbetsschema utifrån dansen?
- Japp.

Rimlig livsinställning tycker jag!

No comments :

Post a Comment