medeltidstorsdag och färgrika smygfoton



På tordagsmorgonen (eller snarare förmiddagen) av medeltidsveckan var vi mer än lovligt sega. Natten innan när vi kom hem från Trix eldshow vid midnatt fick vi greja med tältet i två timmar. Det skulle nämligen regna och eftersom den vindsäkra tältvarianten inte var regnsäker fick vi sätta upp tältet igen. Det var så mörkt och blåsigt och regnigt och jag var så sjukt trött och liksom tänkte men hur orkar ni åka hit varenda år det är ju skitjobbigt att bo i det här förbannade tältet?!.


Så på grund av det fick vi rehabilitera våra humör genom att softa i tältet några timmar extra.





Frampå eftermiddagen begav vi oss in mot marknaden.



Vi kollade på tyger bland annat. Så mycket vackra färger överallt!




Grönsakssoppa vid Kapitelhusgården.


Och när vi ändå var vid Kapitel passade jag på att smyga runt och fota vackra människor lite. Alltså dessa färger överallt! Jag går ju runt klätt i färgglada kläder jämt och får spel på allt det svarta och grå och vita och beiga och mörkblå runt omkring mig. Varför går inte alla alltid i regnbågsfärger?







Fint i Visby!


David matchade ett hus (eller tvärtom).


Vi gick igenom Botaniska


och fotade lite porträtt.


Sen blev det kväll till slut och dags för Katten Skogmans Orkester-spelning vid Kärleksporten. Jag fotade inte särskilt mycket eftersom det var mysigare att bara sitta insvept i filtar och mantlar och lyssna.


Men på grund av elknas och annat tog spelningen slut alldeles för fort; jag hade gärna suttit där i ett par timmar (istället för på den där blåsiga, kyliga gräsplätten på tisdagsnatten) och tittat upp mot himlen och räknat stjärnfall. Det är en fin slump att medeltidsveckan inträffar samtidigt som Perseiderna - eller Sankt Lars tårar kanske jag borde säga för att vara historiskt korrekt. :)

Katten Skogmans Orkester | Sex

No comments :

Post a Comment