farmers market på strömma farmlodge 2016



I lördags åkte Johanna och jag på utflykt till Farmers Market på Strömma Farmlodge, precis som förra året. Det kändes lite lugnare i år rent intrycksmässigt - även om det delvis var andra marknadsstånd i år var ju omgivningarna och konceptet detsamma, så jag var inte lika överväldigad; ganska skönt. Alla konsumtionstankarna finns kvar förstås. Jag samlar på dem och vårdar dem ömt, övertygad om att de hjälper mig igenom det här livet. Man kan läsa förra årets blogginlägg här.


Det blev färre bilder i år än förra året, eftersom jag redan fotat mycket av det jag såg en gång förut. Här är de bilder som blev av en väldigt fin dag:











Lakritsglassen och lakritspralinerna var det godaste, den ljumma septemberluften var det skönaste, och det fnissigaste med dagen var att jag gjorde en playlist med varannan låt pop eller soul och varannan låt en tropical house-remix av låten i fråga, eftersom Johanna älskar tropical house, och jag älskar att driva med tropical house-genren. :)

A-ha | Take On Me (Kygo remix)

1 comment :

  1. Ville bara säga att i ditt inlägg från förra årets marknad hade du fotat en mobil med pappersfigurer i olika färger som var så fin. Jag var ganska nygravid då och sparade fotot på mitt skrivbord med en tanke om att göra en liknande till mitt barn. Och nu ligger han i sin säng med en mobil med vikta pappersdiamanter i olika färger ovanför sig. :)

    ReplyDelete