veckans badrapport



Sista veckan i juni var det bara varmt och bad och sommar och jag njöt för fulla muggar. Här var jag och badade med en drös med folk - Tove, Karin, Carro och Sofia som ni ju redan känner, och så Sofias sambo David och vän Sandra.



Det var en såndär helt underbar kväll där det liksom aldrig blir kallt, vi var i och ur vattnet hela tiden, och drog oss hemåt först vid tio eller så.


Dagen efter blev det kvällsdopp i Härlanda Tjärn, där jag ju växte upp och har badat hundratals gånger. Liam blir mer och mer bekväm med att bada ute i det fria nu, det är så fint <3


Vi hade picknick bestående av chips, körsbär, bananer, små knäckebrödskex och rödbetshummus. Nom!


Kolla bara vilken kväll! Så härligt att simma runt i detta lila.


Och kvällen efter det hängde jag i Utby och då blir det ju kvällsbad i Bergsjön. Det var så VARMT i vattnet och vi simmade runt och hoppade från hoppet som är precis lagom högt för att det ska killa i magen. Så lycklig över dessa bad och detta häng!


Tur (?) att det blev kyligare i luften efter den helgen, så att jag inte blir tvungen att döpa om den här bloggen till Kristins badblogg. Det hade i och för sig vart nåt nu när jag tänker på det ... Men i alla fall! Johan och jag morgonpromenerade i Botaniska en dag också, och det var såhär vackert.


Vi hittade coola växter vars skyltar Johan var tvungen att läsa på.


Till exempel den här vackra flädern.

Slut på badrapport för denna gång! Det är helt lugnt att det är mulet och kyligt också, för nu kan jag ju sitta inne och pyssla. Men snart får det allt bli badväder igen tycker jag.

No comments :

Post a Comment