discgolf & kaprifol



I mitten av juni kom värmen och min badsäsong startade med ett ryck. En söndag åkte Lisa, David, Marie och jag till den här härliga sjön som Marie kände till och som jag aldrig varit vid förr.



Det var så varmt att man kunde ligga i och simma. Ljuvligt!


På väg hem åkte vi förbi den här märkliga borgen, ni vet den som man ser uppe på berget från motorvägen i höjd med Partille men aldrig har kommit sig för att ta sig upp till? Den kom vi oss för att ta oss upp till!


Tyvärr inte så mycket att se, men nu har vi gjort det i alla fall.


Sedan åkte vi hem till högkvarteret i Utby och grillade.


Lisa passade på att vattna sina pallkragar som hon har i trädgården där.


Och sedan åt vi och var soltrötta och hade det bra.


En tisdagkväll var vi i Skatås och spelade discgolf (eller frisbeegolf som normala människor säger, men då blir folk som håller på med discgolf på riktigt upprörda har jag märkt, så jag försöker lära om).




Här ser man hur spritt vi hamnat på samma hål. :)


Det var för övrigt så himla kul? Jag är förstås dålig på det pga ingen bollkontroll, men liksom inte SÅ dålig att det inte går att spela. Typ på ett par 3-hål där de andra i gänget klarar det på 5, klarar jag det på 7. Så det är ju inte som att jag aldrig kommer fram. Tvärtom är jag rätt nöjd med att få kasta mer, det är ju roligt att kasta. Plus att jag gillar att vara ute i skogen OCH promenera. Många wins.


Och sen åkte visst Liam och jag till landet igen på en till långhelg. Vi har liksom fått smak på det nu. Första dagen ösregnade det hela dagen, så då var vi mest inne och gosade.



Andra dagen var det mest mulet och regnade bara litegrann, så då kom vi ut på en promenad. Det är ju inte fult där i mulet väder heller.


Och tredje dagen var det strålande sol, så då gick vi och badade. SÅ gött i vattnet och bara två brännisar allt som allt. Mycket bra!


Den kvällen var en sådär löjligt fin sommarkväll, där ljuset bara håller på och håller på, så vi gick ut på långpromenad.



Försökte översätta kaprifol till engelska eftersom det är Bohusläns landskapsblomma och allt, men kom inte på förrän långt senare att det ju är det som är honeysuckle.



Semester va. Vilken grej!

Wes | Alane

No comments :

Post a Comment