en söndagspromenad i vintersol



En decembersöndag innan snön försvann var Lisa och jag ute på en så härlig promenad. Vi behövde båda få komma ut i solen och var extremt nöjda med att vi tog oss ut.


Vi tog en av våra vanliga och lite kortare rundor, från Stabbetorget hem till mig i Bö via Härlanda Tjärn och Delsjön.


Som jag njöt av det här ljuset!




Det var ju inte sådär mycket snö som det var förra året i december, sådär så att träden var alldeles snötyngda och vita, men här på västkusten får man ju glad åt vad man får, och det var jag.


Framme vid Delsjön var utsikten denna.


Bordet vid en av de bästa utsiktsuddarna var ledigt, så vi slog oss ned där. Jag stod för den varma chokladen som vanligt (med apelsinsmak denna gång - det blev riktigt bra) och Lisa hade med sig övrigt fika som vanligt. Rimliga traditioner.



Fin-Lisa!




Så småningom hade vi solat klart och promenerade mot Teknikbacken (den som nyinflyttade kallar "badplatsen").


Och sedan vidare ned genom skogen.


- Går det ens att fånga det glittriga? sa Lisa.
- Antagligen inte, sa jag, men det skadar inte att försöka.

Vulfpeck | Christmas in L.A.

No comments :

Post a Comment