november



November! Det känns som jättelängesedan! Och jag fotade knappt alls; jag jobbade mest, liksom resten av den här terminen. Det märks på hur få bilder det är från varje tillfälle också, att jag knappt orkat ta upp kameran även om jag haft den med mig. Men här är en liten bit av det som hände i alla fall.


Jag var på middag på Piga med kollegorna för att fira in höstlovet. Så himla trevligt! (Jag har blurrat några ansikten eftersom de ju faktiskt inte bett om att vara med på bild.) Har ju verkligen haft så fina kollegor den här terminen, det är bara att skatta sig lycklig.


Den här förrätten var löjligt god. Friterad palsternacka, tror jag.



Lisa hade födelsedagsfest och då tog jag bara två bilder - ett quizlag i djup överläggning och denna på värdinnan själv.



En lördagseftermiddag var jag hemma hos Anna och Henrik på fika. Fina!


Och sedan hade Lisa brunch och då tog jag bara den här enda bilden. Prioriteringar, prioriteringar! :)


En annan lördag hade jag min vän Birgit över på pysselkväll. Vet att det ser ut som att det är mycket grejer framme, och då är det här ändå bara en bråkdel av allt vi har. :) Det är sanslöst vad det kan bygga på sig när man har gillat att pyssla i 38 år.


Jag stämplade till mitt decemberalbum, blev fint!


Sedan var jag och Liam på Tjolöholm på afternoon tea! Med jultema no less. Julmarknaden som pågick samtidigt var inte mycket att hänga i julgranen ... i alla fall inte för mig som inte äter korv, för det verkade vara korv i vartenda stånd. Men! Afternoon tea var jättemysigt.


Såhär fint är det i slottets matsal.


Och här är allt det goda vi fick äta. Så mycket spännande och roliga smakkombinationer!



Mitt snygga tedrickande sällskap


och så jag, trött och glad.



Så glad åt att han fick en polkagris att ta med sig hem :)


Hej hej!


En kväll sjöng Härlanda Kammarkör Brahms Requiem och det var ju för underbart! Har ju sjungit det verket många gånger själv, och det är verkligen en upplevelse att höra ett verk live som man kan så bra, varje ton vibrerar i en. Med en så fin kör och orkester också!


Jag var på fotouppdrag och fotade den här urgulliga familjen, Mattias och Anna och lilla Alfred. Så roligt uppdrag! Mattias och jag har känt varandra i tio år snart, tänk det. Vart tog den tiden vägen?


Jag blev kvar vid deras köksbord över en chokladkaka en lång stund när vi hade fotat klart, och under tiden började det snöa. När jag promenerade hem från hållplatsen såg det ut såhär.



Dagen efter fortsatte det ösa ned - ja, ösa ned med Göteborgsmått mätt i alla fall - när jag gick mellan mina två jobb på eftermiddagen.


En spelkväll hann jag med också, med David, Marie och Krister, så att jag äntligen fick inviga Pearlbrook, en Everdell-expansion jag fick i födelsedagspresent förra året. På tiden! Och roligt var det!


Månaden avslutades med terminskonserter med båda mina fina körer; här är Vega. En jäkla fin konsert blev det, nog vår bästa någonsin. Att få jobba med de här härliga människorna är verkligen en ynnest.

Tim Allhoff & Cantatorium | Agnus Dei I

No comments :

Post a Comment