gran, konserter och milkshake



Vad vackert det blev när snön kom! Även om det inte var så mycket, så stannade den ett tag ändå. Här kommer smått och gott från tio dagar i december!


Nu när körterminen är över för den här gången passade jag på att DJ:a en måndagsdans (det är så svårt att hinna annars, när jag jobbar måndagskvällar). Så mysigt att sitta där vid DJ-bordet på scenen och läsa av dansgolvet och gissa vad folk helst vill ha härnäst.


En blå morgon utanför balkongen ...


... och på väg till jobbet.


En kväll var Liam på julbord med jobbet och jag fixade mitt eget julbord bestående av grönkålschips, clementin, proteinpudding, mjölkchoklad (det sista av en födelsedagspresent från Karin), lakritste och en outsägligt fånig och trivsam julfilm på Netflix.



Mer snöväder - det är så vackert ju, jag vill fota snön i alla ljus.


En kväll var Anna och Karin och jag ute och åt. Anna försvann iväg till Australien några dagar senare för att fira jul med sin syster där, så vi passade på att umgås rejält innan hon åkte. Och umgås gjorde vi, i fem timmar.


Så nöjd med denna milkshake!


Först ville Karin inte vara med på bild ...


... sedan ville Anna inte vara med på bild. Men det brydde jag mig inte om. :)


Dagen efter gick Liam och jag och köpte gran! Vi har en granförsäljare alldeles runt knuten, mycket praktiskt.



Glada granköpare!


Sen var jag och fikade med min vän Erik. Han ser bekymrad ut här, men det var han nog inte så värst. Vi hade precis suttit och babblat musikteori i en bra stund, och det kan ju vem som helst bli munter av! :)


En söndag tog Lisa och jag en långpromenad i snön, men det var så fint att det får ett eget inlägg snart.


Och sedan hade mina gulliga gymnasieelever konsertvecka. Jag har inte ensemble- eller körkurserna, så jag var bara med och repade, men hade inget ansvar på eller bakom scen; jag kunde bara sitta och njuta av föreställningarna.


Så stolt över alla gulliga elever.


Utsikten från Storan var denna.


En kväll var jag hemma hos Lisa på lite pyssel, det vill säga, hon bakade, jag jobbade, och sedan tvingade hon mig att hjälpa till att äta upp glass så att hon skulle få mer plats i frysen. Vilka problem! :)


Fint i den här stan ändå.

the Real Group | Ris à la Malta

No comments :

Post a Comment