i mellandagarna



Vi hade världshistoriens lugnaste mellandagar, precis så som det ska vara. Jag behövde vila mycket, dels för att jag fortfarande inte är helt återställd efter förkylningen veckan före jul (jag blir andfådd och trött lätt och hostar fortfarande lite), dels för att jag vilar upp mig efter, ja, hela höstterminen.


Men en dag tog vi oss ur mjukiskläderna och in till Liseberg för att promenera omkring en sväng med Lisa och Alexander.


Vi drack varm choklad ...


... och köpte ost ...


... och Lisa fick en ny vän. Men man ska inte peta sina vänner i näsan, Lisa!


Sedan gick vi förbi korkskyttet. Liam blev sugen och vann en liten julren på första försöket. "I think I'll try again", sa han sedan, och vann den här stjärnvinsten till nallebjörn. :)




Vilket gäng va.


Och så promenerade vi runt lite till. Det är ju det Jul på Liseberg är till för, kan jag känna.



Min nya kompis!


Fint alltså.


Sedan tillbringade vi några fler dagar hemma med att ligga i soffan och titta på granen, lägga pussel samt göra ingenting.



Så nöjd med granen i år alltså! Praktfullast någonsin.


Och en annan dag åkte vi in till stan igen ...


... och fikade med de här fina, min bror och svägerska som var i stan en kort sväng. Så gott att se dem!

Och det var ungefär det vi gjorde den veckan, förutom att förbereda för nyårsmiddagen. Bilder kommer snart!

Cody Fry | From the Cold

No comments :

Post a Comment