första helgen i december



Första helgen i december var så fin, och som ni vet betyder det ofta i mitt fall att jag fick träffa en massa fina människor. Först på fredagseftermiddagen var jag på stan med min älskling och funderade på julklappar. Och så var vi på Berzelii och fikade såklart, det ingår.



Det bästa jag vet är att få honom att skratta. När han bara kastar huvudet bakåt såhär och gapskrattar åt något skämt jag lyckades komma på. Han skrattar så ofta och så mycket och så lyckligt och så helt och hållet. Mitt favoritljud i världen.


På lördagen bakade vi pepparkakor med min mamma, en tradition som fortfarande sitter i.


Min gulliga mamma hade gjort degen flera dagar i förväg, lyxigt va!


Liam tycker att det är roligt först, och sedan blir han snabbt rastlös. Men jag säger bara "ja, om du inte är med och bakar får du äta köpta pepparkakor" och det har ju till och med han fattat att de inte är lika goda.


My weapons of choice! Stor och liten gran, gris, klocka och stjärna. Där har vi mina bästa former.


Dagen efter var det första adventsbastu! Oj oj oj vad trevligt, vi har inte fått till bastu med bastuklubben sedan i mars. Det var så fint och gött att basta och fika och prata och götta! Jag tog inte så många bilder, för alla åt så mycket gott, och då ser man ju inte klok ut. :)


Men såhär bra tyckte i alla fall Tove det var att det var bastu!


På eftermiddagen tog jag mig hem till Lisa för spelkväll. Hon kunde nämligen inte vara med sist vi spelade Everdell, så då fick vi ju se till att spela en gång till.


Hon dukade upp "lite fika"


och så spelade vi Everdell



och sedan landade vi i soffan och satt kvar och pratade om livet till sent, sånt där som söndagkvällar i december lämpar sig alldeles särskilt väl för. Och det var den fina decemberhelgen!

Kate Rusby | Cornish Wassailing

No comments :

Post a Comment