i kalendern



om två minuter startar jag Carefree med Ginger Rogers & Fred Astaire för att hålla mig sällskap denna annars ganska händelselösa eftermiddag.

om två timmar har nog Viktor precis kommit hem från jobbet så då är vi glada och pussas. Sen äter vi middag och tar en promenad och sedan gör nog Viktor popcorn och sen ser vi kanske en film.

om två dagar sitter jag i väntrummet på Odontologen och ska snart få reda på varför min tandställning skaver (äntligen, jag har försökt boka tid i två veckor).

om två veckor är jag, om allt klaffar, i Stockholm och hälsar på min vän Maria, äntligen!

om två månader har terminen börjat på Ljungskile och eftersom det är tisdag är jag nog på väg tillbaka till skolan efter att ha haft sånglektion i Gråbo, och jag är nog glad och inspirerad och har några nya låtar att lära mig i ryggan.

om två år är jag på tågluff eller festival eller är och badar eller sommarjobbar på ett ställe där jag trivs eller pussas med Viktor.

Vad gör ni?
(Idén lånad av Elsa Billgren)

No comments :

Post a Comment