ett foto i timmen: onsdag


När vi ändå håller på kan vi väl lika gärna ta onsdagen också.


05:54 Jag trivs jättebra på min praktikplats, men den har två nackdelar: det är tre mil dit, jag och börjar kvart i åtta.


06:47 Spårvagnshållplats.


07:10 Norrut över älven.


09:37 Idag blev det en kort visit ute på praktiken, med bara två sångelever. Här promenerar jag redan tillbaka genom Kungälv. Jag brukar försöka gå några hållplatser på väg från praktiken, dels för att spara pengar och dels för att det är vackert.


10:38 Väl tillbaka i stan hinner jag klämma in några ärenden, till exempel hämta ut min medicin på Apoteket ...


11:27 ... och gå förbi och köpa med mig en falafelrulle ...


12:21 ... som jag avnjuter på Artisten i sällskap av bland andra denna förtjusande kvinna.


13:46 Åker ut till Backa på sommarjobbsintervju. Spännande!


14:58 Tillbaka i stan och på väg upp till Artisten igen (puh, vad flängig den här dagen blev) måste jag stanna och fota Posidons fötter innan klockan hinner byta timme.


15:54 Klämmer en övningstimme men har inte så gott fokus. Betraktar anatomiplanscher över larynx & pharynx istället.


16:16 Spogardh och jag ska strax ha kammarmusiklektion och passar på att värma upp och spela igenom våra stycken.


17:56 Det går prima på vår lektion, men nu är jag allt bra körd i huvet. Hejdå musikhögskolan!


18:27 Stannar på torget därhemmavid och köper korvbröd. Är så sjukt sugen på korv med bröd nämligen.


20:54 Redigerar bilder.


21:40 Kvällsgrapefrukten. Nomnomnom!


22:07 Godnatt!

No comments :

Post a Comment