tre dagar i utby

Ja, jag var inte i Utby i tre dagar i sträck, förstås. Men det slumpade sig ändå så under helgen som gick att jag var där både fredag, lördag och söndag. Nämligen:


Fredagskväll med trevliga trion med bihang. Precis när jag klev in genom dörren ställdes denna middag fram på bordet. Så himla gott.


Sedan spelade vi spel och hann med både RoboRally (som inte var riktigt lika omöjligt svårt som första gången jag spelade det) ...


... och Bohnanza (som jag tycker är superkul).


Vi sov över (för det är gött), och på lördag morgon blev jag väckt med orden "nu får du gå upp, för det finns frukost!". Det var bara att ramla ur sängen och kliva ned i köket till ett dukat bord. Lyxen!


På söndagkvällen hade vi Blues Garden-möte. Fyra veckor kvar, det är helt slutsålt och det blir pirrigare och pirrigare. Vi är mycket mer strukturerade än förra året, men det innebär också att vi har mycket bättre koll på den skrämmade långa listan över allt som är kvar att fixa ...


... men trots att jag är stressad ibland är jag ändå mest glad, och smått oförstående, över att jag får vara med om att skapa något så magiskt som Blues Garden.

Caribou | Can't Do Without You

No comments :

Post a Comment