mulet och deppigt



Som ni kanske har märkt har det varit ganska skröpligt bloggat under februari. Och som vanligt när jag faller bort en längre period sådär så är det för att jag inte är glad. Jag har helt enkelt ingen inspiration och är inte sugen på att fota. Jag är strängt taget inte särskilt sugen på någonting just nu som är mer ansträngande än att krypa ned under täcket (helst med levande element i form av pojkvän bredvid mig, men den lyxen har jag ju inte så ofta). Jag tycker att allt jag gör bara går så dåligt, så dåligt just nu. Skulle vilja lägga mig i sängen nu bums och ligga kvar där i en vecka. Har dock tre deltidsjobb att sköta och en massa andra åtaganden (som är roliga egentligen men inte just nu), så det blir inget med det.

Jag vet inte riktigt vad det beror på. Kanske förkylningssvacka (jag har haft två rediga, långdragna förkylningar på senare). Kanske trettioårskris. Kanske allmän prestationsångest. Och kanske är det bara februari ... (Jag har aldrig varit säsongsdeppig förut, men visst brukar jag tycka att just februari är ganska tungt, och visst har det varit extra lite sol just den här vintern?) Jag har svårt att veta skillnaden. Men jag tänker att tiden väl får utvisa det.

Tänkte att jag skulle berätta det, för jag vill inte bli en sån där bloggare som bara skriver om allt som är vackert och roligt. Just nu är det deppigt. Och så är det med det.

No comments :

Post a Comment