solveig & anders // bröllop på omberg del 2



Såhär såg Solveig och Anders ut sent på kvällen dagen före bröllopet, när jag kom dit direkt från flygplatsen. Ljuset var helt bedårande.


Men Solveig allra mest bedårande.



En kort natts sömn senare var det bröllopsdag och Ombergs Turisthotell såg ut såhär.


Det är verkligen helt strålande fint däromkring, åk dit om ni kan!


Förberedelserna pågick överallt medan jag kröp ihop i en soffa och kollade utrustning och extrabatterier och allt sånt därnt ni vet. Och sedan blev det snart dags för porträttsession ute i värmen, men mina favoritbilder därifrån har ni ju redan sett.


Vigsel i Alvastra klosterruin.


Därborta kommer de!






Bandet spelade Marit Bergmans Can I Keep Him? och då grät jag lite för att jag var så rörd. Hjälp, jag gillar verkligen bröllop och kärlek och sånt!


Trogna bloggbesökare känner igen bandet förstås - det är ju vännerna i Myrans Orkester. Solveig frågade: "Du som är musiker, känner du till något bra band som spelar både till vigseln och till festen?". Jomen visst gör jag väl det!





De blev gifta!




Kramar och mingel efteråt





och sedan fotade jag lite till på väg tillbaka upp till Turisthotellet, för jag kunde inte låta bli. Festen kommer snart!

Marit Bergman | Can I Keep Him?

No comments :

Post a Comment