sen kom hösten



Varför står de här gullisarna här och skrattar då, kan man undra?



Jo för så trevligt har man nämligen på en release för en bok om döden!


Min svägerska Lisa har skrivit den. Jag har inte läst den än, men den verkar super, och det känns som att den behövs. Man blir ju rätt stolt över att man känner sådana här smarta människor som skriver böcker om grymt viktiga saker.


Pappa var också där


och Henrik


Kolla, idolfoto!


Snygg-Anna.

Sedan var jag och lyssnade på min gamla kör, Härlanda Kammarkör, när de sjöng Rachmaninovs Vigilia, som jag älskar. Det var sent en lördagkväll, alldeles mörkt, och helt magiskt. Jag njöt i fulla drag av att få sitta där och ta emot skönheten.




Fotade ingenting under konserten eftersom det var så stämningsfullt, men efter konserten fångade jag de här sångarna eftersom jag är ett sådant fan.


Jag var och åt lunch med Kristoffer häromsistens, också. Så fint att trevligt att till slut ha lyckats hitta en tidpunkt då båda våra jobbsituationer tillåter att ses!


Vi var på Made in China. Vilket jag typ rekommenderar förutom att det är så hipstrigt att menyn är på engelska trots att de som jobbar inte vet vad där står (jag frågade om två olika saker jag inte förstod, trots att jag ändå är rimligt bra på engelska, och båda gångerna fick servitören gå ut i köket och fråga vad det betydde. Komiskt ändå?).


Maten var dock jättegod! Så inga klagomål på den! :)


Och det var fint. Hipster går jättebra så länge det bara innebär ... snygg inredning. Men bråka inte med krångliga engelska ord i onödan.



Hösten har varit fin mot mig, som alltid. Det är först den senaste veckan som jag verkligen känner att jag har kommit ikapp mig själv och arbetsterminen. Det har varit ett så vansinnigt händelserikt år och nu vill jag bara sänka tempot och tillbringa mycket tid hemma och med långa promenader. Det känns bra.

Cyndi Lauper | Time After Time

No comments :

Post a Comment