en camping i Värmland och en lunch i Dalarna



Här börjar årets fjällresa, något otippat: med glass på en bänk i Mariestad. David, Marie, Liam och jag körde norrut på eftermiddagen; Kristoffer och Mikaela anslöt några timmar senare efter jobbet, och sedan var årets vandringstrupp komplett!


Vi hade bokat några ministugor för övernattning på en camping utanför Karlskoga, för att det inte skulle bli så fasligt långt att köra på en dag. Kvällspromenaden vid sjön där var magisk:








Vid midnatt, när jag egentligen gått och lagt mig, gick jag ut igen för att försöka få syn på den där kometen. Det misslyckades jag med, men ljuset över sjön var inte fult.


På morgonen gav vi oss iväg igen och började med frukost i Filipstad.


Och några timmar senare var vi i Tällberg, där vi åt lunch på fina Klockargården.


Hela Tällberg var för övrigt fint. Vi åkte dit för att vi hade hört att det skulle vara vackert och pittoreskt, och blev ju inte besvikna!



Efter detta packade jag ned kameran och bara, tja, åkte bil. Vägen norrut mot Jämtland är rätt trist (i alla fall tills man kommer fram till Storsjön och får lite utsikt på östra sidan). Men det gick bra, vi kom fram, och dagen efter blev det så äntligen fjällvandring. Mer om det snart!

Annie Lennox | Why

No comments :

Post a Comment