fina saker händer



Det händer mycket fina grejer nu. Vi har goda rep i båda mina jazzensembler, jag övar gehör och har fått in en riktigt duktig pianorutin som gör att jag numera är sugen på att öva piano en halvtimme om dagen (ska försöka öka tiden succesivt). Jag har ju sörjt ett tag att jag inte kan spela låtar längre som jag har kunnat förut, men nu håller jag på att ta igen det. Inte genom att banka in allting utantill som jag gjorde förr, utan genom att lära mig läsa pianonoter på riktigt, från början. Långsamt går det, men framåt. Jag är glad!

Det händer några grejer som inte är lika fint, till exempel att min ena visdomstand har orsakat någon slags sår som gör att det gör tokont att öppna munnen. Det enda som går att få in är slät soppa, tunna brödskivor och glass. Tack och lov för glassen, annars hade jag varit miserabel på riktigt.

Men hösten, åh, hösten. Den är fantastisk som vanligt. <3 Bilderna är från en promenad med Åse i onsdags.

***

A lot of nice things are happening right now. Good, inspiring rehearsals in both my jazz groups, I practise a lot and have found a new way of practising the piano. I've been sad for a while that I can't play songs anymore that I used to play before, but I'm relearning. Not by learning everything by heart like I used to, but by really learning to read music (I can read music pretty well when I sing but not when I play the piano) for real, from the beginning. It's slow, but it's happening. I'm happy!

Also some things are happening that aren't as nice. Such as my one of my wisdom tooth is growing and have caused some kind of tiny wound making it crazy painful to open my mouth. The only thing I can eat is soup, thin slices of bread and ice cream. Thank God for the ice cream, otherwise I would have been miserable for real.

But the autumn, oh, the autumn, it's amazing as usual. <3 The pictures are from a walk with Åse on Wednesday.


We Are Scientists | After Hours

No comments :

Post a Comment