frukost - ledsenhet 1-0



Nu på de sista veckorna av sommarjobbet har jag så få lediga och tomma dagar att de jag har mest ägnas åt att vara hemma, stilla, lugn och sova. Annars orkar jag inte med. Men jag försöker ändå träffa en vän när jag kan och orkar för få lite social stimulans. Som tur är finns ju frukost. Att träffa en god vän och äta god frukost är ett av de bästa sätten att undvika ledsenhet. Man stävjar liksom ledsenheten i dörren genom att börja dagen med något man kan se fram emot - det hinner liksom inte bli dåligt. Och därefter har man ju kvar den götta känslan. Tack Ellinor!

***

The last few weeks of summer work are packed full and the few days off I have, I spend mostly at home resting. There's no energy left. But I try to see a friend every now and then anyways. Thank God for breakfast. Meeting a good friend over a good breakfast is one of the best ways to avoid sadness, I think. You stop the sadness before it comes by starting your day with something you've looked forward to, and after that the good feeling stays. Thank you Ellinor!

Adele | Turning Tables

No comments :

Post a Comment