way out west



Det här var, otroligt nog, första gången jag var där (mest på grund av att jag inte har haft råd innan) och det var kanske inte det bästa året att ha som första eftersom årets bokningar enligt mig var klart svagare än innan. Men de som syns ovan var fantastiska, särskilt Bon Iver gjorde en helt makalös spelning som var av kalibern "nu kan jag lika gärna gå hem för inget kan bli bättre".

Bortsett från själva musiken hade jag både roligt och tråkigt. Jag hade inte väntat mig att hela festivalen skulle vara en sån ... klubb för inbördes beundran. Och så saknade jag de små konserterna, som brukar vara de bästa på festivaler, men de är ju på natten ute på olika klubbar i stan, och då är jag hemma och sover pga kvällströtthet. Å andra sidan var det hemskt trevligt att bara vara där och hänga med Kristoffer och Andrea. Så det var blandad kompott kan man säga.

***

Some shots from the Way Out West festival here in Göteborg this past weekend.

No comments :

Post a Comment