louisiana



Jag har haft svårt att vila sedan september sedanViktorochjaggjordeslut så, nu sa jag det. Jag har haft svårt att vila och svårt att slappna av, svårt att komma till ro på kvällen (väldigt olikt mig), svårt att gå upp på morgonen. Jag har behövt saker att se fram emot. Jag har behövt komma bort. Jag har behövt en utflykt. För några veckor sedan åkte jag och några av mina närmaste till Louisiana Museum of Modern Art i Danmark. För att det är en av mina favoritplatser i världen. För att jag fick komma bort. För att det är så mycket skönhet. För att jag behövde komma dit.

***

I've had a hard time resting since september sinceviktorandIbrokeup there, I said it. It's been difficult to rest, difficult to relax at bedtime (very unlike me), difficult to get up in the mornings. I've needed things to look forward to. I've needed to get away. I've needed a day trip. A few weeks ago me and a few of my dearest friends went to Louisiana Museum of Modern Art in Denmark. Because it's one of my favorite places in the world. Because there's so much beauty. Because I needed to be there.

Peter Gabriel | Solsbury Hill

No comments :

Post a Comment