helgen v. 42


Nu när jag antingen pluggar eller jobbar till sent varje vardagkväll, men inte har några fåniga körer eller distansförhållanden som bokar upp helgerna längre, har det blivit på helgerna jag försöker få in sådant som vila och ett socialt liv. Det är skönt. Förra helgen såg det ut såhär.


På lördagseftermiddagen promenerade jag ned till stan för att göra några ärenden ...


... och fika med min vän Markus.


På kvällen hade vi kusinträff med hela skaran. Vi är tio stycken och alla var där! Vi ägnade kvällen åt att 1. catcha upp, 2. berätta roliga historier om våra föräldrar och 3. äta sjukt mycket tacos.


Sedan blev det söndag och övningskörning.


Och så var jag tvungen att pausa och pusta och fota lite förstås. Jag blir helt slut av att övningsköra!


Och sen gjorde vi risotto som blev tokgod och gjorde mina skolkamrater avundsjuka på mina matlådor i flera dagar.

***

Now that I study and work until late every evening during the week, but have no choirs or long-distance relationships to fill my weekends, I have found that it's during the weekends that I have time for things such as rest and seeing my friends. It's nice. This is what last weekend looked like, with a fika with Markus, a party with my cousins, some driving practise, and an awesome risotto.

Robyn | Call Your Girlfriend

1 comment :