och hur gick det med sommarplanerna?


Skitbra!


SOMMARPLAN #1 Ploppa hela Slottsskogen och Botaniska i min instagram-karta fullt med bilder
Nix, detta hände inte. Men inte för att jag satt inne och ugglade, vilket var vad den här punkten var tänkt att motverka, utan för att jag var vid havet istället. Win. (Dessutom har jag ingen täckning i Änggårdsbergen, så det går ändå inte att mappa där.) Ovan är i alla fall några få Slottskogsfavoriter från Instagram.


SOMMARPLAN #2 Bära långklänning nästan jämt
Japp! Älskar mina långklänningar, och förutom mina nya randiga shorts har jag knappt gått i annat.


SOMMARPLAN #3 Kompa mig igenom Real Vocal Book och Sånger & Psalmer
Det här hände ju verkligen inte, jag hann ungefär till bokstaven C i Real Book och till låt 68 i Psalmboken. Fast det var ändå en klart lyckad punkt, för jag hade så roligt när jag satt och spelade fin musik att jag bestämde mig för att förlänga projektet över året. Kul!

SOMMARPLAN #4 Skriva några riktiga brev
Det blev bara tre stycken. Ändå bättre än inget.


SOMMARPLAN #5 Åka till landet
Japp! Och jag hade det så himla bra!


SOMMARPLAN #6 Läsa ut Mästaren och Margarita (cirka fjärde försöket)
Yes. Äntligen. Den tog sig efter ett tag, faktiskt, och blev riktigt intressant mot mitten sådär. Men jag fattar fortfarande inte hypen.

SOMMARPLAN #7 Fylla mina tomma vita väggar
Nej, det bidde inte. Men en tavelvägg i mitt kök har jag ändå bestämt mig för att fixa snart.

SOMMARPLAN #8 Ligga i sängen och se på film
Sett på film har jag gjort! Och mestadels i sängen får jag väl säga, precis som meningen var. Jag har sett om en massa favoriter, eftersom jag älskar att se om filmer. Och så har jag sett ett gäng som jag inte hade sett förut, bland annat Dare mo shiranai, Känn ingen sorg, Ruby Sparks, Bananas!* och the Bling Ring. Mer film! Jag älskar film!

Och nu kommer hösten och jag vet inte vad jag ska tänka om den utom att det spirar några små hopp i magen.

4 comments :

  1. Vad härligt! Fin tillbakablick och hoppfullt slut. Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det känns härligt. Tycker ju om tillbakablickarna just därför. Och för de hoppfulla slutens skull. Kram!

      Delete
  2. Härlig sommar du har haft. Vi såg en film häromdan som heter "safety not garanted" (stavas säkert annorlunda). Supermysig lite knäpp film. Rekommendras. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har faktiskt hört om den filmen, ska skriva upp den på min lista nu. Tack för tipset! Kram!

      Delete