snyggt folk, profiterole och ghostbusters på ica


Förra lördagen var så himla fin. Jag hade tänkt göra andra grejer på kvällen egentligen, men hade ett behov av att äta god mat och prata med vänner, så gjorde det istället. Först repade vi hela dagen med Happy Dinosaurs. (Happy Dinosaurs är soulbandet KW and the Plupps sångsektion, det vill säga Karin, Anna och jag. Vi heter så för att när man gör alla snygga moves och sjunger samtidigt, gör mickstativet att man bara kan röra armarna ungefär lika mycket framför sig som en Tyrannosaurus Rex.)


När vi hade repat klart mötte vi vår fjärde vän Jennie för att intaga middag på Enoteca del Signore som är en favorit för Anna och mig.


Snyggt folk!


Profiterole till efterrätt. Så himla gött.


Efter detta var kvällen inte slut utan vi bestämde oss för att fortsätta hemma hos mig. Dock behövde vi märkligt nog införskaffa mer saker att äta och dricka, så vi hamnade på ICA.


Hard topping (= hård topping på svenska ...) är min nya bästa grej. Det är så sjukt himla gott! Just här håller Anna dock i lakritsvarianten som inte är lika bra som chokladvarianten (för salt).


Karin och Anna förevisar vår hippa Ghostbusters-koreografi.


Jennie köpte bröd och halloumi.
Anna köpte apelsinjuice (eftersom jag har Passoa hemma men sällan apelsinjuice).
Jag köpte glass och chokladsås.
Karin köpte folköl.

Joss Stone | Tell Me 'Bout It

No comments :

Post a Comment