allt som är vackert på hösten



Nu är den här! Min mest älskade av månader. (Ni som är helt anti hysterisk höstpepp - det här inlägget är inte för er.)

För någon vecka sedan tröttnade jag på mina skrivbordsbakgrunder och bestämde mig för att göra en ny mapp med bilder. Höstsuget drev mig genast till foton från förra året vid den här tiden. När jag gör fotoväggar eller blogginlägg med blandade bilder försöker jag ofta ha någon sorts bra blandning i färger och ljus och händelser och människor. Men den här gången lät jag mig själv dras till bilder i mitt fotoarkiv som jag var sugen på av ingen annan anledning än att de kändes höstiga, att jag blev glad av dem, att det sitter fina minnen i dem. (De enda bilderna som inte fick vara med är närbilderna på människor som fyller hela rutan, för det blir för knasigt att sitta och jobba vid datorn för nära någons ansikte. :))

Och nu, några dagar senare, får jag en ny överraskning två gånger om dagen. Jag har datorn inställd på att byta skrivbordsbakgrund ur mappen var tolfte timme, och varje gång den byter myser den där varma känslan i min mage: "Nämen! Den där grymt fina grejen hände ju också förra hösten! Alltså?!"

Så jag tänkte att jag skulle visa, helt enkelt. Här är ett gäng riktigt vackra grejer som hände förra hösten. Och på samma gång en sorts kärleksförklaring till hösten (varken den första eller sista kärleksförklaringen till hösten i mitt liv) och här och var kan man läsa ut vad det är jag tycker så mycket om med hösten.


I slutet av september bjöd Karin E till förfest och här är vi på väg ut för att sjunga karaoke. Det var en himla fin kväll. (Jag minns att jag satt som på nålar i soffan och försökte hindra mig från att kolla om Jens hade skrivit något meddelande. Jag försökte visst vara någon sorts återhållsam och cool, de där skälvande månaderna innan vi blev ihop. Ha! Vilken fail. :))


Bluesfamiljens tvåårskalas och bara massor massor med kärlek. (Vi har haft treårskalas nu också! Kommer snart i bloggen.)


Sedan åkte jag till Malmö för att hälsa på Jens. Innan det hade vi träffats tre gånger (två av dem danskvällar, en av dem när han sov över hos mig i vad som skulle vara två nätter men blev fyra). Och nu skulle jag alltså åka och hälsa på. OBS! Vi var bara vänner. Inget annat. Jag var så kär att jag grät. Ja herregud.







Berlin! Bluesfamiljen och jag åkte på en fyranätters bluesworkshop och passade på att turista lite. Jag blev knasförtjust i Berlin och hade en underbar resa.


Hösten hemma i Göteborg är så fin.



Och som om det inte vore nog fyller jag ju år på hösten. Det är ju så himla kul att fylla år! Tänker aldrig sluta med det.



Dagen efter var Jens kvar och vi hade söndag. (Han tog ledigt från jobbet för att komma upp och vara med på min trettioårsfest. Och jag ba: "Nej, han är inte alls kär i mig säger jag ju".)


En morgonpromenad mot slutet av oktober. <3


Bästaste bastubrunch! Jag ba: "På tisdag ska vi åka till Köpenhamn på minisemester. Nej, han är inte alls kär i mig säger jag ju!"



Sen åkte Jens och jag till Köpenhamn på minisemester ...



... och dagen efter vaknade vi och var inte singel längre, inte någon av oss faktiskt. Funny how these things go. :)
Vår allra första dag som par tillbringade vi på Louisiana.




Dagen efter åkte jag till Stockholm med familjen och det får symboliseras av dessa tre drycker: punch på eftermiddagsfika hos Lisa (min brors tjej och numera sambo), drinkar på Corner Club och smoothies som en del av den heeeelt sjuka (alltså på ett bra sätt) frukostbuffén på vårt hotell.


Några dagar senare, varm choklad med Johan. Jag minns att jag var helt vimmelkantig av allt som hade hänt och all förälskelse. :)




Det blev november och det blev en ledig helg i Malmö med han som nu plötsligt var min pojkvän. Promenaden, hösten, färgerna.


Den här är från en promenad med Anna och Jens när vi hade varit hemma hos Anna på frukost. De är så goda vänner nu, det tycker jag så mycket om.


Och november avslutas med planeringsmiddag (inklusive middag och soffmys i kvällsmörkret) med Blues Gardeners. (Nej, egentligen avslutades november med första advent och allehanda jultankar, men nu valde jag bara bilder med höstkänslor till min skrivbordsbakgrund, för att spara på julen lite. Lär ju göra en julvariant sen! :))

Så ni ser. Nästan allt som är fint och vackert händer ju på hösten. :)

Vladimir Martynov | the Beatitudes

No comments :

Post a Comment