lägesrapport en onsdagsnatt



Hur mår du?
Väldigt bra. Sammanfattningsvis: Jag har det lugnt och skönt men gör också roliga och givande saker och det kommer in tillräckligt mycket pengar på kontot. Win!

Vad önskar du dig just nu?


Balkonglådor som jag kan ha någon sorts vintergrönt i, sängbrickor som man kan ställa över knäna och ha frukost på sängen på, finchoklad och finlakrits i mängder (så länge den inte innehåller chili vilket tydligen fortfarande är en grej i choklad- och lakritsvärlden - kan den trenden gå över snart tack?) och ett rimligt digitalpiano.

Vad drömde du i natt?
Minns inte!

Vad var det senaste du åt?


Ett äpple från mina föräldrars trädgård. Vi har fått en hel påse Signe Tillisch, som jag är väldigt förtjust i. De smakar syrligt och hemtrevligt.

Vad ska du göra imorgon?


Skicka kvitton på inbetalningar, åka färja till jobbet, ha lektioner med mina sångelever och repa med Sångensemblen Amanda.

Och ikväll?
Det är redan kväll och jag ska mest bara lägga upp det här blogginlägget, borsta tänderna och gå och lägga mig.

Senaste köp?
Jag köpte en ny anteckningsbok idag! Eller snarare en sorts pärm som jag kan ha olika utbytbara anteckningsböcker i. Jag kan aldrig få nog av anteckningsböcker. Det är så skönt att skriva i dem, och jag har gått utan rimlig bok ett tag. Men nu!

Vad gör dig glad just nu?


Höstluften, tryggheten, kärleken, dansen.

Vad gör dig ledsen just nu?
Att Colombia röstade nej till fredsavtalet. det gör mig så ledsen att jag får rysningar. Jag är ju inte colombian och det är möjligt att det gör att jag inte borde uttala mig (?), men det här fredsavtalet verkade liksom så relativt rimligt. I senaste Konflikt intervjuades en colombiansk statsvetare som förklarade att nej-sidan (som alltså tyckte att FARC-gerillan kommer undan för lätt i fredsavtalet) till stor del består av stadsbor, som själva inte varit nära kriget: rika som är inte vill att FARC ska få bilda ett politiskt parti, och fattiga som inte vill att före detta gerillamedlemmar ska få ekonomisk hjälp och möjlighet till utbildning som de själva aldrig fått. Men de som bor på landet, det vill säga de som själva har drabbats av kidnappningar, våldtäkter och massakrer, röstar ja till freden, eftersom det de redan gått igenom är så mycket värre än att till exempel gerillamedlemmar får amnesti. Och det gör mig så djupt, djupt ledsen, att man kan sträva efter fred, få till ett fredsavtal efter ett femtioårigt inbördeskrig, som sedan inte röstas igenom. Åh!

Vem saknar du?


Min mormor. Mamma och jag tittade på bilder av henne häromdagen för att mamma tyckte att jag var så lik henne. Det tyckte väl inte jag att jag är (även om jag gärna vill vara lik henne), förrän jag såg den här bilden. Hjälp!

Vem sov du senast med?



Jens. Och det får jag göra jämt. Varenda dag. LYXEN!!!

Vad läser du just nu?
Att föda ett barn av Kristina Sandberg och den är så deprimerande att läsningen har avstannat, jag kan liksom inte få mig till att ta upp den.

Senast sedda film?


Jens och jag var på bio i lördags och såg Hitta Doris. Den var ju himla fin och bra tycker jag! Jag grät och skrattade. Det var första biofilmen i 3D också, och det gjorde sig förstås väldigt bra med alla havsmiljöer.

Tipsa om en artikel du läst nyligen!
This week GQ published a sexist climbing piece, and outdoor research stepped in with the perfect response

Vad lyssnade du senast på för podcast?


Ute med P1 är tillbaka med en säsong två och det tycker jag är förtjusande!

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Det är så gott som alltid Jens som skrivit senast, eftersom vi utöver relevanta frågor och blandade lägesrapporteringar brukar skicka småpussar och sånt gullegull i största allmänhet.

Vem var den senaste som ringde dig?


Antagligen en telefonförsäljare, mamma eller Anna, det är bara de som ringer mig nuförtiden (andra skickar meddelanden mest).

Senast 3 inkomna sms?
"Åh vad kul det låter! Och ack att jag jobbar då!"
"Härligt! Jag har också en oklar dag! Såg Bridget! Den var ok, lite väl heteronorm kanske! Men mysigt!"
"Abo. Man kan inte imorgon. Nästa veckan?"

Vart reste du senast?


Jag hann tänka "äsch, jag har ju inte varit någonstans på jättelänge" men det är ju bara en dryg månad sedan det var sommar och den var ju tokig! Då var jag nästan överallt, man kan läsa om det här.

Vart vill du åka just nu?


Jag vill åka på dansläger! Det var alldeles för länge sedan (juli). Det är en månad kvar till nästa.

Nu, mina vänner, är det läggdags på Birkagatan. Jag hoppas ni alla sover gott i natt!

Donna Lewis | I Love You Always Forever

No comments :

Post a Comment