novemberbilder



Fika och morgonpromenader! Så ser min fritid ut ganska mycket nuförtiden. Här kommer blandade äventyr från november:


En onsdagmorgon gick Johanna och jag ut på gemensam morgonpromenad längs åttan i Skatås. Det var så förtrollande härligt väder:




Vi hade varm choklad (som faktiskt hade hållit sig för varm så att man brände sig på den - rimlig termos!) och kladdkaka med oss. Det är bra på utflykt.


En annan förmiddag hade jag min käraste syssling Solveig över på brunch. Vi försöker alltid ses när hon är i stan, och det är alltid lika gott, och tiden går alltid lika fort. Dock är hon hopplös att försöka bjuda på något. Vi hade sagt att jag skulle ordna med det matiga, eftersom vi nu ändå var hemma hos mig, och att hon kunde ta med sig något litet sött om hon ville. Alltså hade hon med sig dadlar, croissanter, frökex, hummus, lindorkulor, juice, bananer, avokado, vaniljkvarg, körsbärstomater i massa olika fina färger, lyxmüsli och apelsinjuice. Omöjliga människa!


Här är hon i egen hög person! <3


Sen var Anna och jag på ett uppstartsmöte gällande ett spännande projekt som vi ska vara med i till våren. Det lär ni få höra mer om senare!



Lunch med Johan på Open New Doors feat. den fantastiska hummusmackan som jag inte ens orkar äta upp.


Man ser ljusen i vår lägenhet redan från hållplatsen. Det gör mig glad.




Och alldeles i slutet av november hade jag repkväll med the Sky is Crying till sent. Vi passade på att spela in lite också och en del blev superfint! Gustav ska bara mixa lite tror jag och så får ni höra sen. Kanske blir en julklappssingel till er, från oss.

Vet ni vad som också är på gång i denna tid och som är jobbigt? Att sätta betyg och omdömen. Fy fasen, det är en av de riktigt dåliga sakerna med att vara lärare. Jag har varit så stressad och haft klump i magen över det, hela förra veckan förlorade jag i att gå runt och tänka på att jag måste ta tag i det. Det är så enerverande svårt att vara rättvis. Hela systemet är alldeles trasigt och orättvist. Och så ska jag påverka folks framtid sådär. Betygskriterierna har man inte så mycket hjälp av! Glärh! ... Det har jag ju inga bilder på men jag ville skriva det i alla fall eftersom det också hände och det inte är kul när allt ser sådär solsken-igt ut. Det är solsken och förhatlig betygssättning just nu. Men snart är den biten över och vet ni vad som kommer sen? Juuuuulen! :)

No comments :

Post a Comment