på utflykt i västra östergötland



Förra lördagen vaknade jag i Gammalkil till den här utsikten!


Kolla, gästrum med egen altan. Lyxigt värre!


Solveig och jag hade bestämt oss för att åka på utflykt och började med Heda marknad.


Jag köpte inget utan tyckte det mest var roligt att gå runt och titta. Solveig köpte fem sorters mynta. Det luktade så gott i bilen sen!


Sedan åkte vi vidare men behövde snart stanna för att fota ett fält.


Nämligen det här, men lin är svårt att fota, det blir inte alls samma blå genomslag som när man åker förbi det, tyckte jag.



Nästa stopp: Tåkern! Här hade jag aldrig varit.


Ett superfint Naturum har de där man kan gå runt och lära sig smarta grejer.


Jag är ju inte så bra på fåglar utan tyckte att det mest var gräsänder och en och annan gås. Men fin utsikt som helst! Och fina omgivningar, det är nog värt att komma tillbaka en annan gång och vandra runt lite.



Jag var tvungen att fota den här speglingen i bakspegeln.

Senare på kvällen tog jag bussen hem till Göteborg igen efter en fin, fin liten semester. Vet ni, jag tycker att det är märkligt att vi är så dåliga på att hälsa på våra nära och kära. Det är ju så fint? Så fint att träffa de man tycker om, och det blir inte krångligare än man gör det. Jag övar på att komma ihåg det.

No comments :

Post a Comment