semester vid estany de banyoles



Efter föreställningen på söndagen fann jag mig med två goda, soliga semesterdagar kvar i Banyoles. En av dem tillbringade jag på detta vis:






Lunch vid sjön med detta strålande gäng



och denna utsikt.


Sedan promenerade vi en bit längs sjön ...


... för att kunna göra detta. Sommarens bästa bad hittills; det var så ljuvligt att härja runt i vattnet och leka lekar och dyka och simma under folk och vattnet var så klart att man såg lång väg. Tröttnar aldrig på att bada.





Som sagt. :)


Sedan gick jag in till stan för att göra ärenden, och råkade visst fota virktaket en sista gång ...




Kvällning utanför hotellet.


Till middag följde vi Angelina, som hade spanat in en restaurang tidigare. Det visade sig vara ett utmärkt val med mysig innergård.








Jag beställde en märklig efterrätt - vaniljglass i apelsinjuice - som var förbryllande god!





Och sedan gick vi hem. Och med gick menar jag knasdansade. :)

No comments :

Post a Comment