december i göteborg del I



Hörni, jag har landat i England! Men innan jag börjar lägga upp bilder och skriva om den senaste veckan, har jag en hel hög med bilder från början av december. Det händer ju så mycket fint på vintern, och jag tycker om att fota alltihop. Här är del 1:


Först träffade jag Niclas och Sandra för en fotosession vid Röda Sten, alldeles när eftermiddagen var som vackrast. De bilderna kommer i ett eget blogginlägg snart!


På första advent gick jag, som sig bör, på julkalas. :)


Det var hos Julia, så det urartade mycket snabbt till ukulelefest. Jag tog på mig uppdraget att skrota fram julsånger med tillräckligt enkla ackord. Klart man ska spela julsånger om man kan.



Ja, urartade är rätt ord. :)


Jag åt lunch med Kristoffer! Man borde flytta utomlands oftare, det är så många som hör av sig och vill ses då. :)



Jag var på spa! Jag har aldrig varit på spa förut! Men jag fick ett presentkort av min ena kör (förra julen ... och använde det dagen innan utgångsdatum. Det är på grund av sådana saker jag säger att jag jobbar bra mot deadlines), så nu kom jag mig äntligen för att pallra mig iväg. Det var helt underbart. Det funkade precis på mig så som man hoppas: Att man blir alldeles go i både huvudet och kroppen.


Och så åt jag lunch med Anna, som jag inte träffat sedan juni och saknat mycket mycket.





Sen kom Liam och hälsade på över helgen! Vi började med lunch med min andra Anna på cafét därhemma, Oizo. Till vår stora glädje kom Jonathan förbi helt spontant och slog sig ned. Det blev ett strålande häng på flera timmar.



Och efter det tog jag med mig Liam hem till föräldrarna för att baka pepparkakor med mamma. Han hade aldrig gjort det förut (pepparkakor är helt annorlunda i England - tjocka och dana, och de flesta bakar dem inte hemma så som vi gör här) och det var jag ju tvungen att ändra på, som ni kan förstå. :)

Lunds studentsångare | Bereden väg för Herran

No comments :

Post a Comment