januari 2020



Året inleddes traditionsenligt med nyårsdagshäng i Utby (en hel drös sover över och några av de som åkte hem på natten kommer tillbaka på förmiddagen) och denna strålande brunch.


Fler än jag tyckte att brunchen var värd att dokumentera. :)


Godmorgon!


Den här dagen följde samma mönster som alla våra slappt häng-dagar gör, alltså gav vi oss ut på promenad efter brunchen, för det är sånt vi gör.


Promenadgänget!


Sedan gick vi in och dukade upp GODISBUFFÉN. Alltså har ni sett så fantastiskt. Innan nyår får alla önska i någon tråd eller grupp eller var vi nu planerar, precis vad man vill ha för sötsaker. Och då blir det såhär! Lisas egengjorda kola med havssalt hade jag önskat <3


Och så tittade på film. Det blev Kubo och de två strängarna, en superfin anime som jag verkligen rekommenderar!


På kvällen fortsatte Liam och jag med nyårstraditionerna på hemmaplan, den här gången med Peter Pan Goes Wrong som fortfarande är något av det roligaste jag vet.



Januari fortskred och Liam var lycklig och arbetslös, vilket han firade med att köpa ett jättestort legoprojekt i present till sig själv. Har knappt aldrig sett honom lyckligare än medan han byggde det (det tog en vecka eller så). Så himla fint!


En kväll var Tove på spontanbesök efter att vi varit ute på promenad.


Sedan åkte the Sky is Crying till Tyskland på gig!


Vi kom dit på fredagkvällen efter en lång kördag (det var i norra Tyskland så ändå inte så farligt) och började direkt med soundcheck. Här är min fina trombonist. Giget sedan gick huuuur bra som helst och det var så himla kul att spela! Folk var som tokiga. Det var fint!


Dagen efter klev vi ut på denna snygga åker


och tog lite nya bilder som vi behöver. Jag ställde kameran på bilen och sprang fram och tillbaka eftersom jag inte har någon fjärrkontroll till kameran och allt det här var lite spontant ... Extremt professionellt! Men fina blev vi! Och kalla. Fy tusan vad jag frös om fingrarna!


Gustav


Marcus


och så jag


och lite mer snygg åker.


På lördagkvällen spelade vi ett gig till (vi var liksom huvudband för det här eventet - det var ett bluesdansevent såklart, Hülly Blues heter det) och det var om möjligt ännu roligare.


Och på söndagsmorgonen sa vi hejdå till kossorna (det här var alltså mitt ute på landet, verkligen ute i ingenstans, och närmsta granne med kursgården vi var på var de här korna) och körde hem till Göteborg. Maxad helg!


Kom hem till denna sötnos. Klart slut på januari!

No comments :

Post a Comment