karin fyller år



Igår hade Karin födelsedagsfest och det var så himla trevligt!





Vi pratade och tramsade som vanligt!


Och ÅT MAT. Alltså det här var så himla gott. Det här är ändå bara en del av maten (allt fick inte plats på bordet). Det var knytis (bra idé Karin!) och jag lagar ju inte mat, men Liam hade bakat focaccia och jag hade köpt allehanda tillbehör och saltrostat mandlar.


Det var quiz!


Och den här sjukt goda tårtan hade Karin bakat. Många tårtor är helt menlösa tycker jag, men den här, med chokladbottnar så mäktiga att de nästan var svarta och brynt smörkräm och hallon emellan - ja det var lite sjukt faktiskt hur god den var.

Och sedan lekte vi lappleken, som är vår bästa lek. Det blir liksom ALLTID jätteroligt när vi leker den. Det är ju inte en garant för den leken över lag. Jag har också lekt den i sällskap där det inte blev hysteriska skratt. Men man får ju välja rätt gäng liksom. Såhär såg det ut:


Det här är en isbjörn tydligen?





Insåg sedan att jag inte fick en enda bild på födelsedagsbarnet själv när vi lekte, för vi var i samma lag, så när hon gestikulerade var jag ju upptagen med att gissa. Så då var jag tvungen att ta en precis innan vi gick hem. Då var klockan halv två och hon var ganska motvillig och tyckte att hon såg för trött ut. Jättefin tycker jag!

Lizzo | Like A Girl

No comments :

Post a Comment