september



September, ändå. Jag har varit så mycket gladare. Vädret har varit så fint. Jag har haft så fina sociala tillställningar och sammanhang, som ni sett i bloggen. Jag har vant mig det långsammare tempo som min arbetslöshet och danslöshet medför. Eller, jag antar att jag blivit (lite) bättre på att inte kräva att jag ska få så mycket gjort med all den tomma tiden? Jag gör några saker med min dag. Det får duga för nu. Hösten ... hösten gör alltid allt lättare att andas.

Här är lite löst och överblivet från september:


Träffade lite blandat bluesdansfolk när Flora, som fått jobb i Paris, hade hejdå-picknick. Bara Elin fastnade i kameran, men det var ljuvligt hur som helst att se alla dessa vackra ansikten, som jag inte sett på så länge.


Kyle fyllde år och fick sällskap och ballong. <3


Liam lagade rostad rödlög med valnötssalsa och getost - skojarnte vad gott det var.


Och så bakade han scones! (Svenska scones har blivit så ointressanta sedan jag började ha engelska scones i mitt liv!)


Lisa, Tove och Karin kom över för att testäta sconesen och spela Forbidden Desert. Vi spelade två gånger och dog båda. JAJA.


Träffade denna sötgris för eftermiddagsfika och det var bäst som vanligt. Han är ju bäst?



Det var höst och höstluft och höstljus och hjärtat svällde.


Och så mer spelkväll. Lisa planerar sitt nästa drag medan Julia visar bilder på huset hon och Andreas kanske ska få hyra. Rimligt!

Jason Derulo | Want to Want Me

1 comment :