påsken i kode del 2



Här kommer fortsättningen på påskhelgen! Efter lunch gick Tove, Lisa och jag ut på promenad medan Liam, som var grötig i huvudet på grund av sin kattallergi, vilade.



Vi njöt av några bleka solstrålar och klappade på mjuka videkissar.


När vi kom in spelade vi Puerto Rico hela eftermiddagen. Jag började fatta hur det går till nu, kul kul!


Sedan ståhejade vi med maten lite och sedan blev det dags för påskmiddag.


Vi hade västerbottenspaj, ugnsrostad potatis, sallad, smörstekt sparris med ost, massvis med ägghalvor och flera konstiga röror. :)


Här ser det ut som att Tove håller på att säga ett fånigt skämt och att Liam undrar vart det är på väg ...


... och det var nog precis vad som hände också. :)


Finast av alla, varje dag.


Lisas påsktårta! Maräng och smörkräm och en massa gulligt påskgodis på. <3


Och sedan var vi trötta och dästa och glada och bänkade oss i soffan.



Det här stillebenet får stå för den här fina kvällen: Toves lilla glas med rom längst till väster, bara fin-påskgodis i ett ägg (inget sånt där läskigt gummiaktigt som man köper bland lösgodiset), levande ljus som nästan brunnit ned och så mitt glas med stout (som jag öppnat kvällen innan och sedan vispat ordentligt så att det mesta av kolsyran gått ur, så att det smakar som på handpump på någon brittisk pub - det blev perfekt) i förgrunden.

Morgonen därefter åt vi frukost och åkte hem, och det var den påsken! Trots alla omständigheter en av mina allra finaste. Tack för lånet, föräldrarna Björkman!

Bow Wow Wow | I Want Candy

No comments :

Post a Comment