morgondopp och liljekonvaljer



Torsdag morgon i Utby. Lisa, David och jag har ju försökt sätta i system under våren att umgås på dagtid i veckan - alltså, Lisa och jag som är mestadels arbetslösa åker ut dit eftersom David jobbar hemifrån och dessutom kan flexa en hel del, och så ses vi och äter lunch ihop eller så. Men den här gången skulle det bli så ljuvligt väder på morgonen att jag föreslog morgondopp och frukost istället. Sagt och gjort!




Så fint att bada på morgonen på ett ställe där jag annars badar på dagen eller kvällen (eller natten); ljuset faller helt annorlunda. Allt blev så färgstarkt och vackert.



Det var inte helt varmt i vattnet! :) Men ljuvligt, förstås, när vi väl kom i.


Och sedan gick vi upp på höjden ovanför sjön och åt frukost. Vi hittade det här bordet någon gång i våras och tänkte "här blir det nog morgonsol, vad fint det skulle vara att äta frukost här sedan när det är lite varmare" och nu är det varmare, och morgonsol. Underbart.


En annan dag var jag på Hönö för terminsavslutning med de här fina kollegorna ...


... och den här fina utsikten. Den har jag inte tröttnat på på sju och ett halvt år, att jobba mitt i havet en gång i veckan.


Ny dag och mer morgondopp! Mulet väder hindrade minsann inte oss.


Badkvinnor va.


Glad frukost på bryggan!


Tove i liljekonvaljskogen på väg tillbaka från sjön.


Nöjdare har man knappt aldrig sett henne!

Lake Street Dive | Hypotheticals

No comments :

Post a Comment