davids sommarkalas



Igår hade David sitt traditionella födelsedagskalas i Kode. Det blev en extra mysig variant i år, för det ösregnade hela kvällen (för första gången sedan kalasen startade för fyra år sedan!). Så vi satt uppe på verandan under presenning och värmelampor och hade det gott hela kvällen.


Jag fotade ett bröllop tidigare på dagen, så jag kom senare och promenerade från tåget i regnet. Det är ingen lång promenad, tjugo minuter eller så, och det var precis vad jag behövde för att lämna arbetsdagen och den jag är som fotograf bakom mig, andas frisk luft och gå in i festen. Som ni ser var glädjen i full gång när jag kom. :)




En massa fina vänner var redan där förstås.


Vi leker alltid lekar som ni säkert vet och den här gången kom mariekex-klassikern fram. Det går ut på att alla lägger ett mariekex på pannan och den som först får ned det till munnen utan att använda händerna vinner (om man tappar det får man lägga det på pannan och börja om). Det låter extremt fånigt, och det är det också. Och roligt!


Anna-Karin var skeptisk. Men jag tror att alla klarade det till sist!






En till som hade vett att dokumentera!


Sedan gick det några timmar utan att jag fotade. Vi satt och pratade ...


... och gosade ...


... och åt ohemula mängder snacks.


Det gick någon timme till och blev ännu mörkare. Tror att det är en video på årets kycklingar som visas för Mia här.



Och så småningom var det helt och hållet mitt i natten och dags att åka hem. Tack för kalaset David! Redan första året sa jag "det här fina sommarkalaset är väl redan tradition?", och nu, efter fem kalas, tycker jag verkligen att man kan säga att det är det!

Bombay Bicycle Club feat. Lucy Rose | Willow

No comments :

Post a Comment