lördag med lisa



I lördags hade jag fyratimmarsdate med min vän Lisa. Det var prima det. Hon bor tyvärr i Uppsala nuförtiden, så man får försöka mjölka ur henne så mycket tid som möjligt när man kan. :)


Först var vi en sväng på designmarknaden på Röhsskas innergård, men där var ganska så ödsligt och inte så mycket att titta på, så vi gick snart igen.


Vid Planket däremot fanns det desto mer! 130 fotografer fick varsin meter att ställa ut sina bilder på. Det bästa var blandningen. Jag gillar när det är mycket av allt. Det näst bästa var en del kreativa inramnings- och upphängningslösningar. Nästa år vill jag vara med!


Sedan avslutade vi med ett besök på stam-crêperiet. Min favorit är med svamp, kronärtsskocka och pesto. Mm. Och så delade vi på en med nutella och färska jordgubbar för den är så mastig att man inte kan klämma i sig en hel själv till efterrätt.

***

I had a lovely day with Lisa on Saturday. We walked around town, saw a photo exhibition by 130 photographers who each got a meter on a long fence, and had amazing crêpes.

Steget | Jag lägger ner (lillebror)

No comments :

Post a Comment