tisdagkväll


Den här veckan har jag haft ett gäng tokfina kvällar, så nu måste jag racerblogga så jag kommer ikapp! Vi börjar med tisdag: Såhär kan det se ut när halva Göteborg går på en och samma konsert (José Gonzàlez på Götaplatsen. Tror att det var den bästa spelningen jag sett med honom, mycket tack vare Gothenburg String Theory och de fantastiska arren).


Jag hade date med Frida. Hon njöt också.


Efteråt promenerade vi en bit och satt en stund i en Vasaparken. Alltså, goda, snygga människor som man har äran att fotografera! Vad säger man!


Vi pratade om det här med vad som är en bra vän, och jag berättade att jag läst någonstans (kommer inte ihåg var) att man kan känna det ganska bra efter att man har umgåtts med någon. Känner man sig trött och urlakad så är det en människa som suger energi ur en (= är dålig för en i längden); känner man sig däremot uppfriskad och påfylld med ny inspiration så är det en som ger. Riktigt så enkelt är det ju inte alltid, men ... som en tumregel tror jag att det kan funka. Att man kan omge sig med människor som ger, inte som suger ut (det ska ju förhoppningsvis vara ömsesidigt då). Vad tror ni?

En sådan person är i alla fall Frida. Man känner sig glad och inspirerad och bekräftad. Det är fint!

(Updat: Jag kom på var jag har läst det, det är ju ur Milton Glasers fantastiska 10 things I have learned, nummer 3 - Some people are toxic avoid them. Läs det själva, han förklarar bättre.)


This week I've had several lovely evenings, so now I have to blog real fast to catch up! This is Tuesday, a José Gonzàlez concert and a date with fantastic Frida.

José Gonzàlez | Cycling Trivialities

No comments :

Post a Comment