serve - tärnasjö del 1


Den här dagen var så vacker att jag är tvungen att dela upp bilderna i två inlägg, jag kunde bara inte rensa ut fler än jag gjorde.


Den började dock inte så gött. Jag var ännu mer förkyld än innan, hade muskelvärk och antagligen feber och vi hade en ganska brant stigning i början på dagen. Halvvägs uppe (det gick så lååååångsamt) stannade jag och sa "Nu måste jag ta en ipren, annars kommer jag inte orka". (Annars brukar jag inte vilja det när jag är ute, för om man inte känner av hur trött man är får man ju igen det senare.) Och en liten stund senare kände jag mig pigg som en mört och frisk som en nötkärna. Hurra!


Och sen var det bara att götta hela dan! Så himla fint hade vi det!


Daniel är rolig, han vill inte använda myggmedel (oklart varför) så när vi stannade för lunch fick han paketera in sig såhär istället. :) Myggmedel är ju ens räddning på fjället.


"Stå nu och se fint på utsikten pojkar!"


Det var den halva dagen det. Kvällen kommer snart, den var om möjligt ännu finare.

***

This was such a loevely day that I had to divide the photos in two blog posts, I just couldn't choose. It didn't start out so good, I was rather sick and probably had a fever and we had a steep hill to climb in the morning. But when I had stopped to take a painkiller (which I try to avoid when hiking, since if you don't feel how tired you are, you'll get even more tired later) everything got a lot better, and we had a beautiful day. I'll show you the evening soon, it was if possible even lovelier.

No comments :

Post a Comment