grejer jag gjorde på påsklovet



Påsklovet kom inte en dag för tidigt. Jag firade genom att först promenera hem från jobbet (Björkekärr - Vasastan = sviiiinlångt!) och njuta av vårsolen, sedan prompt krypa ned under täcket, sova middag och strunta i vårsolen. Två av mina favoritaktiviteter på en och samma eftermiddag. Sen har jag mest vilat, vilat och vilat. Och lite annat:


Hade långklänningspremiär redan på lovets första dag (fast då med stickad tröja över, det behövdes ju inte sen). Så underbart. Känner mig som mig själv igen och vill helst aldrig kliva ur klänningen.


Var på spelkväll, som ni redan har sett, och pre-påsk-fest, som ni får se sen.


Åt lunch (mest tårta) med Maria, som var i stan över helgen. Så fint när hon är det, och att lyckas trixa in en date fast schemat egentligen var fullt.


En kväll var jag helt ouppbokad och kunde liksom knappt hantera lyxen (alla andra vardagskvällar jobbar eller repar jag ju). Bestämde mig för långpromenad och bad om sällskap på Facebook. När jag precis kommit ut ringde Bersa, och sedan pratade vi i en trekvart, och då var jag så gott som hemma hos henne i Majorna. Så då fick jag kvällsmacka och sedan promenadsällskap ända hem igen. Jag är så förtjust i ljumma spontankvällar.


Annonserade min femtionionde halvårsfödelsedag på Facebook och fick finchoklad hemskickat med posten! Alltså!!!


Skärtorsdagsmiddag med fina vänner. Jag fick fransk potatissallad bara till mig eftersom de andra åt potatis med sås, och jag inte äter vit sås. Känner mig så himla omhändertagen när någon tar hänsyn till min konstiga matsmak som ju inte ens är någon allergi utan bara konstig. Tack, kära.


Sedan blues, men det blev en kort natt för mig.


På långfredagsmorgonen kom Johan och det var så skönt att tillbringa tid med någon som älskar mig. Och som har stått ut med att bo med mig i fyra år och som är kvar. Jag är så glad åt det.


Över påskhelgen åkte jag till landet och letade lugn, hittade det och hade det helt oavbrutet underbart. Fotade alldeles för mycket för detta inlägg.


Sen när det blev sommar var jag och lunchade med Magnus, en vän från Amanda. (Jag kom lite sent för att jag var tvungen att stanna och fota trädet ovan, förlåt Magnus.) Jag upptäckte att det är trixigt för mig att umgås med folk som är mycket smartare än jag. Måste öva mer på det.


Överlag var nog det här påsklovet vad jag behövde.

Lilla Sällskapet | Om vingarna bär

No comments :

Post a Comment