köpenhamn / louisiana

I slutet av oktober kom ett välbehövligt höstlov och jag åkte på en liten, liten semester. Till Malmö, till Köpenhamn och till Louisiana.


Frukost i soligt kök.


I Köpenhamn hittade vi guldljus i en park.


Ja, ni ser ju själva.


Sedan: Irish coffee och Chris Tanner på Charlie Scotts. Jens är stammis här; själv har jag aldrig varit här förut, men trivs ögonblickligen.


Sedan är det morgon i en värld som är helt ny.


Och vi tar tåget norrut till Louisiana.


Här är det jag som är stammis, i det närmaste, jag som får ta med mig Jens hit.


Kan inte tänka mig någonting som skulle kunna vara vackrare än denna man.


Och jag är så löjligt lycklig och förundrad över att det blev såhär.


Inte ens ett dygn tog det innan jag blev alldeles raspig av att kyssas med allt det där skägget. Så han rakade av det. :)

Vladimir Martynov | the Beatitudes

No comments :

Post a Comment