blueshelgen med andrew smith

Förra helgen hade vi en av världens bästa bluesdanslärare, Andrew Smith, i Göteborg för en workshop. Såhär såg helgen ut:


Vi smygstartade helgen redan på torsdagkvällen genom att ha en särskild liten kurs för oss som är engagerade i bluesen. Vi pratade om allt möjligt kring organisation och inspiration som kan vara bra för en liten bluesscen som vår, och det var så gott att få professionell input utifrån.


Sedan gick vi till Pinchos och åt middag. Skapligt många rätter blev det tillsammans. :)


På fredagen repade jag med dessa två unga herrar, eftersom det var dags för premiärspelning med The Sky Is Crying på kvällen!


Vi har förstås en hel del detaljer att slipa på, men på det stora hela gick det fantastiskt bra. Jag hade så roligt. Det är en fröjd att sjunga blues och en ära att få göra det tillsammans med lyhörda, inspirerande musiker. Och åh, så roligt att sjunga för dansare, en publik som tolkar allt man gör i rörelse!


Lördagskurs med Andrew, yay!


Danskväll på lördagen också, naturligtvis.


Spontankonferens med tre femtedelar av planeringsgruppen (Kristian och jag var de andra två delarna), vid lampan mitt i salen. :)


Och sen hände denna spotlightdans. Ja, vad ska man säga. :)


Söndag och mera kurs.
Så glad åt den här kursen, åt att få dansa och utvecklas och lära mig, och som alltid, att vara omgiven av så mycket kärlek.

No comments :

Post a Comment